• RSS
  • Facebook
  • Twitter

evenapeldoornbellenDat verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer Achmea goed weet in te spelen op het publiek was iedereen al bekend. Zelfs rond de grote finale van Nederland – Spanje van het WK wist Centraal Beheer Achmea door een geweldige stunt weer genoeg aandacht te krijgen.

In Rotterdam kregen duizenden voetbalfans de schrik van hun leven toen het grote scherm leek uit te vallen. Het scherm begon te haperen, waarna het beeld zwart werd. De mensen raakte in paniek, maar voor er relletjes konden ontstaan stond er plots in het zwarte scherm ‘Even Apeldoorn bellen’. Een geweldige humoristische manier om in de aandacht te komen. De toeschouwers hebben geen minuut van de wedstrijd hoeven missen, aangezien de ‘storing’ bij de opkomst op het veld was. Centraal Beheer Achmea kan weer spreken van een zeer goed geslaagde actie.

Ook circuleert er inmiddels op YouTube een ander filmpje. In dit reclamespotje is te zien hoe twee bewoners van een woonboot in een Amsterdamse gracht de finale beleven als plots Wesley Sneijder het winnende doelpunt maakt en Nederland wereldkampioen maakt. Helaas blijft dat wereldkampioen zijn fictief en zal het spotje dus niet op de tv verschijnen.

Hieronder ziet u beelden van de beiden acties van een marketing afdeling waar Nederland een voorbeeld aan kan nemen:


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...