Dat verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer Achmea goed weet in te spelen op het publiek was iedereen al bekend. Zelfs rond de grote finale van Nederland – Spanje van het WK wist Centraal Beheer Achmea door een geweldige stunt weer genoeg aandacht te krijgen.
In Rotterdam kregen duizenden voetbalfans de schrik van hun leven toen het grote scherm leek uit te vallen. Het scherm begon te haperen, waarna het beeld zwart werd. De mensen raakte in paniek, maar voor er relletjes konden ontstaan stond er plots in het zwarte scherm ‘Even Apeldoorn bellen’. Een geweldige humoristische manier om in de aandacht te komen. De toeschouwers hebben geen minuut van de wedstrijd hoeven missen, aangezien de ‘storing’ bij de opkomst op het veld was. Centraal Beheer Achmea kan weer spreken van een zeer goed geslaagde actie.
Ook circuleert er inmiddels op YouTube een ander filmpje. In dit reclamespotje is te zien hoe twee bewoners van een woonboot in een Amsterdamse gracht de finale beleven als plots Wesley Sneijder het winnende doelpunt maakt en Nederland wereldkampioen maakt. Helaas blijft dat wereldkampioen zijn fictief en zal het spotje dus niet op de tv verschijnen.
Hieronder ziet u beelden van de beiden acties van een marketing afdeling waar Nederland een voorbeeld aan kan nemen: