• RSS
  • Facebook
  • Twitter

teleurstellingwkHet is maandag 12 juli 2010. De klok tikt de eerste minuten na 9 uur weg. De nieuwe werkweek is begonnen. Echter een werkweek die voor miljoenen werknemers begint met een flinke kater. Het drama dat zich gister op het veld in Zuid-Afrika heeft afgespeeld hangt nog vers in het geheuegen. Nederland is diep teleurgesteld.

Een slechte dag voor Nederland. Nederland heeft het WK verloren van Spanje. Spanje is wereldkampioen, Nederland teleurgesteld. Met een flinke kater staat Nederland langzaam op en wordt de kater doorbroken door de dagelijkse sleur van elke dag. Vooral voor de marketing branche is het een lastige dag. Hoe ga je met je marketing activiteiten om met zo’n grote teleurstelling? De werkgevers hebben te kampen met veel problemen op de werkvloer. Teleurgestelde medewerkers zorgen er voor dat het werktempo vandaag erg laag is. Maar ook is de inzet en motivatie vandaag ver te zoeken. Het is de zwaarste maandagochtend die je maar kan voorstellen, volgens psychologen.

Echter wel een positief punt. Volgens onderzoeks duurt deze dip slechts 1 dag. Morgen zijn bijna alle Nederlanders de nederlaag alweer vergeten, of hebben ze het in ieder geval weten te verwerken. Voor de wereld van marketing en sales is het vandaag ook een moeilijke dag. Want ook al ben je zelf helemaal over het verlies heen. Op dagen als vandaag staan andere bedrijven, medewerkers veel minder open voor nieuwe producten en diensten. Verkoopcijfers in callcenters en sales afdelingen zijn vandaag dus zeer laag zijn.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...