• RSS
  • Facebook
  • Twitter

muziek2In onze online trainingen om de motivatie en positiviteit op de werkvloer te bevorderen, vandaag een deel over muziek op de werkvloer. Bouwvakkers staan er om bekend met hun broek op half elf aan de slag te gaan, terwijl ze fluiten naar alles dat voorbij komt lopen. Iets typerends voor deze bouwvakkers is toch echter ook de radio. Iets waar veel bedrijven nog een voorbeeld aan kunnen nemen.

Anno 2010 lijken de kantoren steeds saaier en suffer. Het enige geluid dat je hoort is de ventilator in de warmte, het typen van de medewerkers en zo nu en dan een zucht. Deze rust zorgt er voor dat mensen sneller vermoeid worden en zich gaan vervelen. Muziek op de werkvloer kan daarom dus ook van een grote toegevoegde waarde zijn. De bouwvakkers hebben altijd hun radio aan staan op één of ander Hollands kanaal. Zij zijn altijd vrolijk en opgewekt. Iets wat op het kantoor ook kan. Dus zet de muziek aan, gooi de boxen open en org voor wat leven in de brouwerij.

Daarnaast heeft het nog een belangrijk effect. Uit onderzoek is gebleken dat een groot deel van de medewerkers tijden zijn of haar werk regelmatig een blik werkt op het nieuws. Sites als nu.nl en telegraaf.nl worden regelmatig bezocht in de tijd van de baas. Op het moment dat de radio aan staat, worden uw medewerkers ieder uur op de hoogte gehouden van het nieuws en het geen dat zich in de rest van de wereld afspeelt. Dit met als resultaat dat het kijken op nieuwssites overbodig wordt voor ze, hier is dus ook geen enkele behoefte meer toe.

Echter reageert ieder individu anders op muziek. De één gaat er harder door werken, de ander kan zich juist niet concentreren. Daarom is het wel van belang om eerst te informeren bij uw medewerkers hoe zij tegenover muziek op de werkvloer staan en probeer ook gezamenlijk te communiceren welk radiostation u dan op zet. Mochten hier de meningen over verdeeld zijn, of andere medewerkers willen wel muziek en de andere niet. Investeer dan in oortjes om zo ieder naar zijn eigen muziek te kunnen laten luisteren.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...