• RSS
  • Facebook
  • Twitter

2010 is toch wel het jaar die de marketinggeschiedenis in gaat, als het jaar waarop de marketing compleet anders wordt. De klant wil anno 2010 marketing met een betekenis. Geen geld meer investeren in marketingmanagers die slechts enkel alleen het kantoor opvullen. Een goede marketing investering is marketing in een nieuwe evolutie, aldus marketinggoerie Bob Gilbreath.

In zijn nieuwe boek ‘The Next Evolution of Marketing’, meldt hij dat de wereld is omgedraaid. Bedrijven zoeken niet meer naar de consument, maar de consument zoekt het bedrijf! Opvallen en uniek zijn, dat zijn de kernwoorden voor een succesvolle marketingboodschap. Marketing met betekenis wordt een groot belang. Door steeds een toegevoegde waarde te bieden aan de marketingcampagnes worden klanten behouden. Coca Cola, Dove, Nike, Intel en andere grote merken hebben zich al compleet gericht op deze nieuwe marketing. Met de nieuwe marketing moet er op bepaalde kritische punten worden gelet.

Klimaat en armoede zijn twee kernpunten en zaken die aandacht verdienen in de maatschappij. Zo’n boodschap kan worden verpakt in een online strategie, dat voor iedere tweet een bedrag wordt gedoneerd aan een goed doel. Of een boodschap die door een applicatie wordt verspreid aan de klanten. Door als bedrijf een compleet andere benadering te bepalen, is de kans groter dat de consument het bedrijf oppikt en trouw blijft.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...