• RSS
  • Facebook
  • Twitter

Het programma Oh Oh Cherso is een knaller van een tv-hit. Het programma is groot geworden. Jokertje, Sterretje, Barbie, Sniper, Little Princess en Matsoe-Matsoe kunnen amper meer over straat, nadat de eerste aflevering door ruim 1 miljoen Nederlanders werd bekeken. Maar waar komt dit succes vandaan? Oh Oh Cherso heeft zijn succes te danken aan een uitstekende online strategie.

Eerder meldde Strategie Online u nog dat SBS grote moeite had met het promoten van de nieuwe tv-programma’s, waardoor programma na programma lijkt te floppen en steeds meer mensen afhaken. De zender zakt met marktaandeel en dit betekend dat het niet goed gaat met de commerciële omroep.

Zowel op tv als op internet is het programma een grote hit. Gisteravond werd de aflevering bekeken door ruim 1,2 miljoen kijkers! Met een marktaandeel van ruim 19,2%, staat het programma op de tweede plaats van de best bekeken programma’s gisteravond. De vorige aflevering werd via het internet ook nog eens ruim 394.475 kijkers bekeken.

De hype van Oh Oh Cherso begon op het internet. Voor de eerste aflevering verscheen werd er een Hyves account aangemaakt en kregen alle deelnemers ook hun eigen Hyves profiel. Hierop werden berichten en promo’s verspreid, mede door middel van YouTube. De filmpjes gingen in een korte tijd over Internet. Het werd opgepakt door mensen op Twitter en via YouTube, mail, chat en MSN werden de filmpjes doorgestuurd. Het resultaat werd dat heel jong Nederland werd lekker gemaakt voor de komst van het programma, dit zonder enig budget en enkele reclame campagne op tv. De eerste aflevering scoorde meer dan een miljoen kijkers en de populariteit van het programma blijft stijgen.

De combinatie van het goed inspelen op de doelgroep, het goed werken met social media als Hyves, Twitter en YouTube en het produceren van een nieuw mooi tv-programma, zorgt voor een gegarandeerd kijkcijferkanon!


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...