• RSS
  • Facebook
  • Twitter

Apple staat bekend om zo’n briljante vorm van marketingvoering. Samsung wil met de komst van de geduchte concurrent van de iPad, graag een graantje mee pikken van deze Apple-marketing en probeer het op dezelfde wijzen. Rond de lancering van Apple ontstond een wervelwind van nieuws, geruchten en roddels rond de nieuwe tablet.

Apple zette het publiek massaal op het verkeerde been door te doen lijken dat het de iSlate zou gaan heten. Maar tijdens de presentatie werd toen al snel bekend dat de nieuwe tablet van Apple de iPad zou gaan heten. Inmiddels is de iPad een begrip en groot succes geworden. Apple kan dus terugkijken op een geweldig goede marketing rond de lancering en introductie van de iPad.

Samsung presenteert de nieuwe Samsung Galaxy Tab. De grote concurrent en tegenhanger van de iPad. Met dezelfde functies en een tal van mogelijkheden, gaat Samsung zich hiermee focussen op de markt van Apple met de zelfde kwaliteit, voor een lagere prijs! Gelijk aan de populariteit van de iPad, ontstaan er nu ook rond de Galaxy Tab diverse (fan)blogs. Bloggers die via hun speciale blog alles informeren over het nieuwe product. Zo is er de populaire blog the-galaxy.nl, die de updates en ontwikkelingen op de voet volgt. Samsung blijft echter de kaken stijf op elkaar houden. Het blijft nog steeds gissen naar de exacte prijs. Een taktiek die we herkennen van Apple. Of de online strategie rond de Galaxy Tab net zo’n succes wordt als de iPad is nog even afwachten, want de Samsung Galaxy Tab is momenteel nog niet verkrijgbaar.


Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geïnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...