• RSS
  • Facebook
  • Twitter

Nederlanders zijn niet echt oplettend wanneer het gaat om het voorkomen van cybercriminaliteit of identiteit diefstal. Veel online winkeliers letten niet goed op bij het winkelen en bankieren via het internet.

IT-dienstverlener Unisys deed onderzoek naar hoe alert Nederlands zijn wanneer ze online shoppen of bankieren. Woensdag ochtend publiceerde hij de resultaten met daarin opvallende informatie, zo blijkt uit het onderzoek dat 71 procent van alle web gebruikers in Nederland een simpel wachtwoord gebruikt en deze zelden of nooit veranderd. Uit de tweejaarlijkse cijfers komt naar voren dat meer dan de helft van de onderzochte consumenten het gemak van het online winkelen en bankieren een stuk belangrijker vindt dan de waarborg van hun privacy.

Nederlanders zijn dus erg laks als het gaat om online bescherming. Volgens een woordvoerder van Unisys staan wij als Nederlanders te weinig stil bij de voorzorgsmaatregelen. De woordvoerder raadt alle online consumenten aan zich hier beter in te verdiepen. ‘Voor je het weet ben je slachtoffer van identiteit of creditcardfraude’.

Het onderzoek van Unisys vond niet alleen plaats in Nederland. In heel de wereld zijn consumenten ondervraag over hoe oplettend ze zijn op het internet. Het onderzoek probeert bedrijven inzicht te kunnen geven in hoe de houding van consumenten nou daadwerkelijk is als het gaat om financiƫle en persoonlijke veiligheid.

Categories: Actueel, Advies, Algemeen

Populair

sbs6

Is Nederland SBS-mar

In 2006 werd SBS een serieuze concurrent binnen omroepland toen ...

Exclusief interview

Dagelijkse leven Onze bezoekers waren voornamelijk erg geĆÆnteresseerd in de personen ...

ReclameBlik: Bier

We beginnen bij de marktleider van de biermarkt. Heineken. Heineken ...

Positiviteit: Mannen

We nemen weer even de bouwvakkers als voorbeeld. Zij staan ...

Welkom op het Strate

Anno 2009 is het hebben van alleen een website niet ...